Corona, Karantina

İzleyebileceğim onlarca dizi-film var fakat açıp izlemeye başladıktan sonra daha yarısına bile gelemeden sıkılmaya başlıyorum. Baş ucumda okunmamış onlarca kitap var ama kapaklarını açmak dahi içimden gelmiyor. Tek yaptığım televizyon ve sosyal medyada haberleri takip etmek, insanların söylediklerini dinlemek bir de dünyayı ve ülkemizi derinden etkileyen bu konuda uzun uzun düşünmek.

   Bir günümüz diğerini tutmuyor bu günlerde. Bir gün evimizde ve güvende olduğumuz için şükrediyoruz, evimizdeyiz mutluyuz! Ertesi sabah hiç olmadığımız kadar depresif uyanıp, "ne yaşıyoruz biz ya?" diye sorarken buluyoruz kendimizi. Ne olacak böyle? Diye düşünmekten alıkoyamıyor insan kendini. Ne olacağı konusunda fikir yürütememek, ne olacağından daha çok korkutuyor aslında insanı. Fakat her şeye rağmen umutlu olmak gerek. Korku umutsuz, umut da korkusuz olmaz. (Spinoza)


   İçinde bulunduğumuz durum o kadar vahimleşti ki günlük 50 kişiden fazla olan ölüm sayılarını dahi normal karşılamaya, tepki verememeye başladık. Oysa ki her giden can bir ailenin ferdi, bir insanın sevdiği. Her yeni güne iyi haber alma umuduyla uyanıyoruz. Yaşanan olumsuzluklar o kadar hat safhada ki en ufak şeylere dahi mutlu olmaya, en ufak bir tebessüme sebep olacak şeyleri aramaya başladık. Artık kötü olan şeylerin sona ermesi ve iyi haberler almak tek dileğimiz.

   Bir de evimizin içi var tabi. Kendi adıma konuşacak olursam, odadan odaya seyahat eder oldum. Çay, kahve tüketmekten, sürekli bir şeyler yiyip içmekten sanırım karantina günleri bana en çok kilo olarak geri dönecek. Sıkılmak eyleminden dahi sıkılır hale geldim. Günlerdir pijamalar içerisindeyim. Süslenip giyinmeyi, sahilde dolaşmayı, bir cafede bir şeyler içmeyi, arkadaşlarım ile vakit geçirebilmeyi özledim. Biliyorum sizler de bu durumdasınız. Umarım en kısa zamanda tüm bu olumsuzluklar sona erecek ve tekrardan özlediğimiz şeylere kavuşmuş olacağız. Karantina günlerinde mood aynen bu şekilde :))

Leyla İle Mecnun

  Yukarıda yazdığım onca kötü ve karamsar şeylere rağmen kendi adıma hâlâ umudumu koruyor ve moralimi yüksek tutmaya çalışıyorum. Böyle günlerde karamsarlığa kapılmamak ve moral motivasyon olarak iyi durumda olmak bence en önemlisi. Toplumsal olarak iyileşmek için önce birer birer kendi dünyamızı iyileştirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Bu yüzden karamsarlığa kapılmayın ve evde olduğunuz günleri fırsata çevirin. Okuyun, izleyin, dinleyin. Hiçbiri sarmadı mı? Bilgisayar oyunları oynayın mesela, bazıları gerçekten çok keyifli :)
  
  Bu sıkıcı karantina günlerinde, başka şeylere odaklanamadığım ve düşünemediğimden bugünlerde düşündüğüm, hissettiğim ve yaşadığım şeyleri yazmak, bunlardan bahsetmek istedim blogumun ilk yazısında. İlk blog yazım olduğundan yazım ve anlatımda acemilikler yapmış olabilirim lütfen affedin.Umarım bu günler son bulur ve daha eğlenceli daha güzel konularda fikirlerimi paylaşabilirim sizinle. Burada olduğun ve bunu okuduğun için çok teşekkür ederim, sevgilerle..

80 Yorumlar

  1. aramıza hoşgeldiiiiin. hadi işallah geçecek bu günler yaaa. yazacan tabiii eğlenceli şeyleeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır gizliden gizliye takip edip yazılarını okuduğum bir blogger olarak ilk yazımda sizin yorumunuzu görmek beni çok heyecanlandırdı ve mutlu etti.. Evet inşallah geçecek bu günler ve ben daha bir çok konuda yazılar yazacağım.Yorumunuz için çook teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Uzun zamandır gizliden gizliye takip edip yazılarını okuduğun "Sade ve Derin" bloguyla ilk olarak nasıl karşılaşmıştın Yaren :) Onun ilginç bir özelliği var, kim yeni blog açsa bir şekilde duyuyor, benim de ilk yorumcumdur kendisi :)) Şimdi gideyim de kendim için ayrı bir yorum kutucuğu doldurayım :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

      Sil
    3. mutlu anlar.

      heey, nerden duycam ayol. bloguma gelip yorum yapıyorlar, ordan öğreniyom, bak yaren de bloguma üye olmuştu da izleyenlerde vardı ama yorum yapmadıydı bloguma hiç. blogunu göremediydim ama başka bloglara yorum yapınca arkadaşlarımızın blogunda gördüm hemen geldim iştee :) genelde yeni blog açanlar bloguma gelip yorum yapıyor, başka türlü göremem yani yeni gelenleri :)

      Sil
  2. Bu korona günlerinden önce dizi izliyordum ama eve kapandıktan sonra hiç canım istemiyor (halbuki izlesem oyalanma olurdu) ama kitap okuma durumumda bir değişiklik olmadı hatta okumak çok iyi geliyor. İlk yazı için çok başarılı, umarım daha sağlıklı günlerde neşeli yazılar yazarsınız. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okuma konusunda ben de eski formuma kavuşmalıyım. Yorumunuz ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Duygularımıza tercüman olmuşsunuz. Ellerinize sağlık, hoşgeldiniz.

    YanıtlaSil
  4. Geçecek bu günler, daha güzel şeyler yazacaksınız..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Yaren hanım. Aynı şeyleri bende yaşıyorum. Bazı işlerim için geniş zamanlar beklerdim. Şimdi geniş zamanlardayım ama maalesef hiç bir şeye odaklanamıyorum. Dolayısıyla, aynı sizin gibi sıkılıyorum ve yarıda bırakıyorum. Bu şekilde şikayet etmenin yanlış olduğunu da biliyorum. Allah hepimizin yardımcısı olsun. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yanlış ama insan yapısı işte elden gelmiyor maalesef. Amin Allah yardımcımız olsun cümleten çok teşekkürler yorumunuz için sevgiler :)

      Sil
  6. Daha nice yazıların olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için :)

      Sil
  7. baak son yazımdasıııın :)

    YanıtlaSil
  8. Hoş geldin. Yazmak iyi geliyor. Sabırlı olmak lazım, karantina günleri sanırım iki aydan kısa sürmeyecek. Böyle kabul edince daha kolay oluyor alışmak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum :) evet başa gelen çekilir kabul etmek gerek umarım her şey normale döner. Çok teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  9. Bloğunuzu yeni keşfettim, takibe aldım. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  10. Hoş geldin :) Umarım blog dünyasında istediğin yerlere gelirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum :) Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için.

      Sil
  11. "İlk blog yazım olduğundan yazım ve anlatımda acemilikler yapmış olabilirim lütfen affedin." Burada iyi niyet var belli ki :) Hoş geldin blog mahallesine :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :) Neşeye de, sağlığa da, sevgiye de ihtiyacımız var şu günlerde, belki her zamankinden biraz daha fazla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum :) katılıyorum bu günlerde çok daha fazla ihtiyacımız var. Çok teşekkür ederim yorumunuz ve güzel dilekleriniz için :)

      Sil
  12. Hoş geldiniz blog dünyasına! :)
    İlk öncelikle yazınız hiç de acemice olmamış. Tam tersi 40 yıldır bloggerdaymışsınız gibi içimi sıcacık bir şekilde ısıttı. Yazdıklarınız da o kadar doğru ki... Yazınızda altını çizdiğiniz bölümler de çok hoş. Umuyorum ki uzunca bir süre böyle harika yazılar kaleme almaya devam edersiniz. :)
    Koskocaman sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Övgüleriniz ve güzel dilekleriniz için çoook teşekkür ediyorum, her yeni gelen yorum da yazma hevesim kat kat artıyor, daha nice yazılar paylaşacağım inşallah. Tekrardan çok teşekkür ederim, sevgilerle :)

      Sil
  13. Merhabalar.
    Hazır evde esaret altındayken, şunu yapayım, bunu yapayım demekle de hiçbir şey yapamıyoruz. Sizin de dediğiniz gibi başlıyoruz ve daha yarısına gelmeden sıkılıp bırakıyoruz. Oysa yeterince vaktimiz var ama, bir türlü hiç bir şeye konsantre olamıyoruz. Planladığımız şeyleri yapabilmemiz için iç huzur lazım. Esaret altında olmamız bu türlü uğraşılara engel oluyor, tadı tuzu olmuyor. Bu konuda size katılıyorum.

    Elbette bu korona belasından kurtulacağız, bunun için kurallara uyacağız ve sabredeceğiz, başka bir alternatif yok!
    Selam ve saygılarımla, koronasız sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız yaşanan şeylerden ötürü konsantre olamamak, başka şeylere yoğunlaşamamak büyük dert. Umarım bir an önce ülkemizde ve dünyada bu sorun çözüme kavuşur. Bizler de eski yaşantımıza geri döneriz. Güzel yorum ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim size, sevgiler:)

      Sil
  14. Hoşgeldin aramıza. Dediğin gibi umudumuzu hep korumalıyız. Bu günler de geçecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum :) Evet umudumuzu yitirmemeliyiz,umarım geçecek bu günler. Çok teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  15. Hoş geldin! bloğun bol okurlu olsun umarım :)

    YanıtlaSil
  16. Kocaman bir hoşgeldiiiiiiiiin ❤🧚🏻‍♀️ sizi de Deep den gordum takipteyim. Keyifli sağlıklı günler dilerim. Sizleri de bekelerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bulduuuummm ❤ çok teşekkür ederim. Elbette hemen göz atacağım blogunuza, sevgiler :)

      Sil
  17. Blog dünyasına hoşgeldiniz öyleyse.
    Olanlar herkesi çok etkiledi. Umuyorum ki bir an önce bitecek. Ve hayat devam ediyor, kendi açımızdan en sağlıklı şekilde geçirmeliyiz. Bu yüzden dediğinize katılıyorum, umudumuzu korumalı ve moralimizi yüksek tutmalıyız.
    Sizi Deep'in sayfasında gördüm ve takibe aldım=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet umutlu olmalıyız, hoş buldum cok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil
  18. Bloğunuz hayırlı olsun.
    Kilo almaktan ben de korkar oldum, markete gitmeye korkumdan evde hamur işi yapıp duruyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunlar bitsin de aldığımız kiloları elbet veririz diye düşünüyorum, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  19. Tükenmişlik sendromu mu tahammülsüzlük mi bilmiyorum çoğu insanda var bu ben dahil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle, haklısınız. Umarım bir an önce son bulur bu durum. Teşekkür ederim.

      Sil
  20. Yeni bloğun hayırlı olsun her gün mutlaka uğramaya çalışırım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, siz de yeniden hoş geldiniz blog camiasına :)

      Sil
  21. Hoş geldin diyeyim bende. Nice yazıların olsun, sağlıkla mutlulukla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum çok teşekkür ederim, sevgilerle :)

      Sil
  22. İlk olarak aramıza hoşgeldin:)seni ilk olarak blog yazımın yorumlarında gördüm daha önce bir yerlerden tanışıyor muyuz ? İnşallah devamı gelir bekliyor olucam ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum :) Yoo hayır bir yerden tanıştığımızı sanmıyorum. Facebook'ta bir grupta blogunuza denk gelip girmiştim. Yazınızı beğendim ve yorum yazmak istedim. Çok teşekkür ederim yorumunuz için, sevgilerle :)

      Sil
  23. Merhabaa takibe aldım fikirlerine de oldukça katılıyorum belki bloguma göz atmak istersin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) tabi ki inceleyeceğim blogunuzu. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  24. heeey hadiii bir yazı yazsana yaaa, bugünlerdeki dizileri, filmleri, kitapları yazsana, izlediğin okuduğun sevdiğin yaniii, ben de son yazımda dizileri yazdım daaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaa, yeni bir yazı hazırlıyorum ama çok acele etmiyorum. Bugün yarın paylaşmış olurum. Çok teşekkür ederim ilgin için :)

      Sil
  25. Çok güzel yazı tek solukta okudum.Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  26. Bu günlerin geçmesini ben de bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangimiz beklemiyoruz ki :/ umarım en kısa zamanda son bulur..

      Sil
  27. Aramıza hoşgeldin öncelikle ve yazına katılıyorum bende odaklanamıyorum. Sürekli kendime geçecek diyorum inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet umarım geçecek, hoş buldum çok teşekkür ederim :)

      Sil
  28. Eliniz sağlık blog yazmaya başladığım ilk gün geldi aklıma ne kadar hevesli hevesli yazıyordum :) Şimdi eskisi gibi tat almasamda karalıyorum gine birşeyler ama umudumu kaybetmedim yorum geldikçe o kadar çok seviniyordum eminim sizde seviniyorsunuzdur yazmak güzel şey eliniz sağlık @Yaren hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle, her yeni yorumda tekrar tekrar heyecanlanıyorum gerçekten. Yazdıkça da kendimi daha iyi hissediyorum. Yorumunuz için cook teşekkür ederim :)

      Sil
  29. Merhaba, öncelikle blog mecrasında aramıza katıldığınız için hoş geldiniz demek istiyorum.

    Anladığım kadarıyla ilk yazınız için oldukça hazırlıklısınız. Tema düzeni, eklentiler vs. gayet yerli yerinde. Dilerim uzunca bir süre istikrarınızı bozmadan blog serüveninize devam edersiniz.

    Ne yazık ki birçoğumuzun yaşantısı yazdıklarından farklı değil. Vakit içinde vakitsizlik yaşıyoruz. Öncesinde istek var, vakit yoktu. Şimdi vakit var istek yok... Son 4-5 yılda aynı kilodaydım (ya da ben öyle hissediyordum) şimdi ise biraz aldığımı hissedebiliyorum ve gözlemleyebiliyorum.

    Dilerim süreç istediğimiz şekilde ve motivasyonda ilerlemeye devam eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş buldum. Evet ilk yazım öncesinde hazırlık yaptım blogumun görünümü vs açısından. Umarım dediğiniz gibi istediğimiz şekilde ilerler ve son bulur bu süreç.. cok teşekkür ederim güzel yorum ve dilekleriniz için :)

      Sil
  30. Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş buldum çok teşekkür ederim:)

      Sil
  31. Bloğuna bir de mail abonelik butonu eklersen daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfanın alt kısmına abonelik kısmı bulunmakta :)

      Sil
  32. "Toplumsal olarak iyileşmek için önce birer birer kendi dünyamızı iyileştirmemiz gerektiğini düşünüyorum" Kesinlikle inanıyorum!

    YanıtlaSil
  33. Blog yeni gibi... başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  34. Evet yeni..Çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  35. Spinoza'nın o sözü çok güzel. Zıt ve zıtta yakın kavramlar birbirini besler.

    YanıtlaSil
  36. Öncelikle tekrardan hoş buldum ve çok teşekkür ederim :) Evet sizin de dediğiniz gibi burası benim blogum ve ben de kendi hislerimi, düşüncelerimi paylaşmak istedim. Söylediklerinizde çok haklısınız, umarım dediğiniz gibi atlatabiliriz bu günleri. Tekrardan çok teşekkür ederim, sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  37. Corona günleri herkesi zorluyor. Ancak elbette bitecek. Yalnızca biraz daha sabır...

    YanıtlaSil
  38. Dinlenmek düşünmek ve muhasebe yapmak üzerine de bir fırsatta olabilir zaman ayıramadığınız şeylere zaman ayırıp olumsuz düşünmeyin pozitif düşünmek daha iyidir :)

    YanıtlaSil
  39. Çok doğru gerçekten.Umarım herkes için iyi bir fırsat olur.

    YanıtlaSil
  40. Blogunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim , başarılar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski