kitap okukam

Herkesin içine döndüğü  bir dönemden geçiyoruz. Bu dönemde bizi yaşadığımız sorunlardan kurtaracak, biraz da olsa unutturabilecek güzel şeylere elbette hepimizin ihtiyacı var. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki unutulacak dünler, yaşanılacak yarınlar var. Bu dönemde bir parça olsa da içimizi ısıtacak, bizi kendimize getirecek en iyi aktivitenin kitap okumak olduğunu düşünüyorum. İşte bu sebeple bu yazımda size kitap tavsiyeleriyle geldim. Hemen kitap tavsiyelerine geçmeden önce şunu söylemek istiyorum, birçoğumuzun odaklanma sorunu olduğunu görüyorum. Bu yüzden önerim okuduğunuz kitapları sesli okumanız. Sesli okuduğunuzda farkı göreceksiniz. Gelelim bizi bu dünyadan biraz da olsun uzaklaştıracak 8 kitap önerisine.


1-BEN DÜNYANIN EN AKILLI İNSANIYIM (Erdal DEMIRKIRAN):

ben dünyanın en akıllı insanıyım
"Ben Dünyanın En Akıllı İnsanıyım" kitabı, bir kişisel dönüşüm -yazarı böyle demeye her ne kadar kızsa da- kitabıdır. Hiç sıkılmadan okuyabileceğiniz ve kendinizi değiştirebileceğiniz bir kitap. Yazarı olan Erdal Demirkıran kashna felsefesini ortaya koymuştur. Kashna felsefesi öz güveni ön planda tutan felsefi davranış şeklidir ve nihai amacı 15 Mart 2030 tarihinde dünya barışını ilan etmektir. Bu kitabında da kashna felsefisini ele almıştır. Ayrıca notere gidip "Dünyanın en akıllı insanı" olduğuna dair yazıyı onaylatmıştır.




2-MİLENA' YA MEKTUPLAR (Franz Kafka):

Milenaya Mektuplar
      Milenaya Mektuplar

Milena' ya Mektuplar kitabı kavuşamamış iki aşığı anlatır. Burada geçen mektuplar ve kişi bizzat Franz Kafka' nın kendisidir. Yani mektuplar ve aşk gerçektir. Milena ve Kafka 2-3 kez nişanlanırlar fakat evlilik olmaz. İkisi de aşık olmalarına rağmen kavuşamazlar. Hayatları boyunca ikisi de verem hastalığı ile mücadele eder. Franz Kafka öldükten sonra arkadaşı tarafından bu yazılar yayımlanır. 

3-BABALAR VE OĞULLAR (İvan Sergeyeviç TURGENYEV)


Babalar Ve Oğullar
 Babalar Ve Oğullar
Babalar Ve Oğullar kitabı Rusya'nın içinde bulunduğu toplumsal ve siyasal görüşleri ele alır. Asıl konusu kuşaklar arası çatışmadır. Babalar kuşağı;erkek otoritesine dayanan ve saymakla bitmez töre inançlarını ele alırken, oğullar kuşağı buna karşı çıkar. Aslında kuşaklar arası çatışmanın günümüzde hâlâ devam ettiğini görüyoruz. Roman ilk yayımlandığında çok eleştiri almıştır. Bu eser, Nihilizm görüşünün temel taşını oluşturmaktadır ve büyük önem taşımaktadır.

 4-YÜREĞİNİN GÖTÜRDÜĞÜ YERE GİT (Susanna TAMARO)


Yüreğinin Götürdüğü Yere Git
         
              Yüreğinin Götürdüğü Yere Git



Yüreğinin Götürdüğü Yere Git kitabı bir anneannenin uzaktaki torununa yazdığı ve gönderemediği mektuplardan oluşur. Kendisinin ve kızının hazin yaşamlarının açığa çıkmayan yönlerini gün yüzüne çıkarırken hem kendini hem de kızını eleştirip iç hesaplaşmasıyla hayatı sorgulayıp, değişen zaman karşısında hissettiklerini torununa yazmıştır. Yaşlı kadın, gençliğinde yapmaktan korktuğu şeyleri torununa yapmasını şu cümlelerle:"Yapmaya değecek tek yolculuk, içimize yapacağımız yolculuktur. O sese kulak vermeli ve yüreğimizin götürdüğü yere gitmeliyiz." öğütlemiştir. Kitap çok ilgi görmüş ve filmi Follow Your Heart çekilmiştir.

5-ESKİ DOSTUM KERTENKELE (Şebnem İŞİGÜZEL)


Eski Dostum Kertenkele


Eski Dostum Kertenkele kitabı Şebnem İşigüzel' in yayımlanan ilk romanıdır. Yoksul bir gencin başından geçenleri ele alır. Kertenkele sembolü aslında bu genci ifade etmektedir. Ölümcül şeyler arasında kurtulması zor olan şeylerden biride yoksulluktur. Kerkenkele' yi ve çevresini saran bu yoksulluk yalnızca istediği şeylerden uzaklaştırmakla kalmaz zamanını ve düşüncelerini de etkiler. Roman boyunca hissedeceğimiz önemli konulardan biri budur.

6-BİR AŞK SAYFASI (Emile ZOLA)

Bir Aşk Sayfası

Bir Aşk Sayfası kitabı, evli bir doktorun dul kiracısı  olan kadınla yasak ilişkisini konu edinir. İnsanın hakim olamadığı duygularının insanı ele geçirmesi ve annelik duygusunun daha ağır basması üzerine kurgulanmış bir kitaptır.







7-SATRANÇ (Stefan ZWEİG)
       
Bir yolcu gemisine binen satranç şampiyonu ile orada bulunan bir yolcu arasında geçen aslında derinliği bundan daha fazla olan romandır. Satranç şampiyonu ücret karşılığı gemide birine satranç öğretirken orada bulunan bir başka yolcunun oyuna sürekli karışması sonucu düello teklifi gelir. Kitabın ana fikri ise ”Yalnızlık bir insana kullanabileceğimiz en büyük silahtır. ” Mutlaka okumanız gereken bir romandır. 


8-MARTIN EDEN( Jack London)
Satranç
Çok başarılı eserlere imza atan Jack LondonMartin Eden adlı eserinde bireyselliği, sosyal sınıf farkını ve hayalleri bitince ölen bir adamdan söz eder. Uğruna savaştığı şeylerin boş olduğunu anlayan roman kahramanı her şeyin geç olduğunun farkına varır. Kendinizden bir parça bulabileceğiniz romandır.





Evde olduğumuz bu günlerde, sizlere ilginizi çekebilecek ve okurken farklı dünyalara yolculuk etmenizi sağlayabilecek 8 kitap önerisinde bulundum. Umarım severek, beğenerek okursunuz. İçlerinde okuduğunuz veya merak edip okuyacağınız kitaplar var ise yorumlarda fikirlerinizi belirtmeyi unutmayın. Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle. Sevgiler :)

54 Yorumlar

  1. Mileneya mektuplar benim için oldukça etkileyici ve sayfalarda notlar aldığım kitaptı 😊 teşekkürler paylaşım için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de çok severek okuduğum bir kitaptı. Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  2. Özellikle evlerden çıkılmadığı şu günlerde insanların keyifle okuyabileceği bir seri olmuş çok teşekkür ederiz tavsiyeler için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demen, ben teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  3. Hepsi duyduğum ama okumadığım kitaplar. Güzel seçimler olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda okursunuz. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çok guzel tavsiye ve farkindalik. tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek asıl ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil
  5. Çok fazla kitap okuyan ve kitap okumayı seven biri olarak kitap tavsiyelerinden yararlanmak istiyorum. Bir an önce açıp okuyacağım. Bu işte harika gidiyorsun. Daha önce bu kitapların isimlerini duymamıştım . Tavsiye etmen iyi oldu. Başarılarının devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severek okursun :)) Çoook teşekkür ederim

      Sil
  6. Ben kitap okurken çoğunlukla karakterlerin yaşadığı dünyadaymışım gibi hissediyorum<:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet karakterlerin dünyasına gitmek, onların yaşadıklarını yaşayıp hissetmek çok güzel gerçekten. Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Babalar ve oğulları okudum. Teşekkürler kitap önerileri için.

    YanıtlaSil
  8. Milenaya Notlar okunacak listemde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum. Umarım severek okursunuz. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  9. 8 madde yazıda tam olarak çıkmamış sanırım. Martin Eden'i okumuş ve üzerine de blogda yazmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de yazıyı yayınladıktan sonra fark ettim bir sorun olduğunu. Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Martin Eden benim de çok severek okuduğum bir kitaptı :)

      Sil
  10. Güzel bir liste oluşturmuşsun. Aralarında okuduğum kitaplar var. Şöyle; Milena'ya Mektuplar: harika, Babalar ve Oğullar: okuyalı epey zaman oldu, Satranç: bir uçak yolculuğu esnasında okuyup bitirmiştim, güzeldi, Martin Eden: Jack London hastasıyım:) İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
  11. babalar ve oğullar, çok severiim. işigüzel kitaplarını okuyom, bunu okumamışım aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu kitabı da çok güzel gerçekten, mutlaka okumalısın. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  12. babalar ve oğulların son kısımı çok hüzünlü. kitabı ne zaman görsem aklıma ilk bu geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle gerçekten. Oldukça da etkileyici bir kitap. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  13. Kashna felsefesini ilk defa gördüm. Yüreğinin Götürdüğü Yere Git kitabı ve Babalar ve Oğullar kitabı favorilerimdendir. Eminim diğerlerini okusam onları da beğenirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinizden ben de eminim. Umarım en kısa zamanda okursunuz. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  14. Bu karantina günleri zaten en iyisi okumak ve yazmak bence de... İkisini de bol bol yapıyorum ama kitap stoğum azalmak üzere, endişeliyim! :))

    Uzun kitap yazıları okumayı çok seviyorum... Hoş bir derleme olmuş :)

    Beklerim blog'uma, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız en güzeli okumak ve yazmak. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Blogunuza da mutlaka uğrayacağım. Sevgiler :)

      Sil
  15. Babalar ve Oğullar, Satranç ve Martin Eden'i okudum. Milena'ya Mektuplar'ı da okuyacaktım ama kaldı bir şekilde. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda onu da okur ve beğenirsiniz. Çook teşekkür ederim yorumunuz için sevgiler :)

      Sil
  16. Milenaya Mektuplar, Martin Eden, Babalar ve Oğullarını okumuştum. İçlerinde Martin Eden favorimdir.Ben Dünyanın En Akıllı İnsanıyım kitabını merak ettim ilk fırsatta alıp okuyacağım. Ellerinize sağlık, öneriler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mutlaka okumalısınız. Ne demek ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sevgiler :)

      Sil
  17. Liste harika. *-* İçlerinde sadece Satranç kitabını okumuşum :D Çok güzel bir kitaptı. Tavsiyeler için teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Satranç benim de severek okuduğum bir kitaptı. Ben teşekkür ederim yorumunuz için sevgiler :)

      Sil
  18. ESKİ DOSTUM KERTENKELE (Şebnem İŞİGÜZEL) haricinde geriye kalan hepsini öneriyorum. Kafka ve Zweig favorim.

    Ayrıca katılmak istersen blogumdaki kitap mimine seni de davet ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yazdığınız mime göz attım. Sevgili Meral Karaarslan' da davet etmiş beni. En kısa zamanda yazacağım miminizle ilgili. Sevgiler :)

      Sil
  19. Milena'ya Mektuplar kitabı benim de elimde var. Okunmayı bekliyor :) Kitap önerileriniz enfes. Ellerinize sağlık ve bu kitap önerileri için çok teşekkürler! Kendinize iyi bakmanız ve sevgiyle kalmanız dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, asıl ben çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Siz de çok iyi bakın kendinize, sevgilerle :)

      Sil
  20. Jack London- Ademden önce okudunuz mu??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef henüz okuma fırsatım olmadı. Ama en kısa zamanda okumak istiyorum. Teşekkür ederim :)

      Sil
  21. Öneriler muhteşem! Not aldım. :)

    YanıtlaSil
  22. Herkesin içe kapandığı bu dönemde kitaplarla dışa açılma vakti geldi. Çok güzel kitap tavsiyelerinde bulunmuşsun. İlk iki sıradaki kitabı okudum. Digerlerine de fırsatım olduğunda göz atacağım. Tavsiyen için teşekkürler. Kalemine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
  23. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederiim :)

    YanıtlaSil
  24. Bu listeye ek olarak benim kitap tavsiyelerim; Otomatik Portakal ve Puslu Kıtalar Atlası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ben de okuyacağım bunları en kısa zamanda.

      Sil
  25. Çok güzel öneriler olmuş. Çoğunu bilmeme rağmen okumamıştım ama sanırım okumamın vakti gelmiş. Teşekkürler öneri için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de okumalısınız.Ben teşekkür ederimm:)

      Sil
  26. Bu güzel öneriler için teşekkürler. Yakın bir zamanda satranç kitabını okuyacaktım. Çok güzel denk geldi. Diğerlerini de listeme aldım :)

    YanıtlaSil
  27. Tavsiyelerin için teşekkürler. Listede okumadığım kitaplar var. Elimdekileri bitirirsem yenilerine başlayacağım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski