kitap mimi
Yeni bir yazımdan herkese merhaba. Bu yazım da blogum ve kendim adına bir ilk gerçekleştirip mim yazısı yazacağım. Bu mim kitaplar hakkında gayet güzel sorulardan oluşan küçük ve bir o kadar tatlı bir mim. Histasyon tarafından başlatılan bu harika mim serisini Histasyon gözünden okumak isterseniz  buradan ulaşarak okuyabilirsiniz. Ayrıca beni unutmayıp bu güzel mime davet eden sevgili Meral Karaarslan' a da çok teşekkür ediyorum. Kendisinin harika yazılar, hikayeler ve şiirler  yazdığı bloguna da buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca Histasyon tarafından oluşturulan bu mim, herkese açık. Yani sizler de dilediğiniz gibi bu mime katılabilir ve yazabilirsiniz. Haydi gelin bu güzel mim de yer alan sorulara geçelim.

1-Neden kitap okuyorsunuz?
Aslında bu soru daha önce hiç sorulmadı bana. Ben de hiç düşünmemiştim, sormamıştım kendime neden okuyorum diye. Bu soruyu kendime sorunca fark ettim ki kitap ayrılmaz bir parçam, yaşamım olmuş benim. Birçok sebebi var okumamın, örneğin bilgi edinmek, ruhumu doyurmak, başka hayatlara-dönemlere gidip oradaki dünyayı incelemek için okuyorum. Belli bir süre sonra bu nedenler tutkuya dönüşüyor. Dönüştüğünde ise aslında kitap okumak için nedene ihtiyaç duymadığımızı anlıyorum.


2-Ne sıklıkla kitap okursunuz?

Evlere kapanmadan önce 2-3 güne bir okurdum. Malum okul,sınavlar derken çok vaktim kalmıyordu. Ama bölümüm zaten edebiyat olduğu için sürekli okuyorum. Evlere kapandıktan sonra daha da arttı okuma sıklığı. Şöyle ki her gün sabah 50 sayfa, akşam uyumadan 50 sayfa en az okur oldum. Bir nevi büyük bir fırsat oldu benim için.


3- En sevdiğiniz kitap hangisi ?
Tabi ki yazılarının hepsinde ayrı anlamlar, duygular, ifadeler ve derinlikler olan Sabahattin Ali’nin Kürk Mantolu Madonna'sı benim en sevdiğim kitaptır. Anlamı, duyguları o kadar yoğun ki her elime aldığımda bana farklı hissettirmiştir. Her okuduğumda farklı anlamlar katmıştır bana. Bu nedenle en sevdiğim kitap Kürk Mantolu Madonnadır.

4-Bitiremediğiniz Kitap Veya Kitaplar Nelerdir?
Her kitaba bir şans vermeyi severim ve verilmesi gerektiğini de düşünürüm. Bir kitabı elime aldığımda bitirmeden bırakmak istemem. Bu nedenle bitiremediğim bir kitap henüz yok. Kitapların olayları genellikle bence 20-40 sayfa sonrasında başlıyor. O nedenle belki sevebileceğiniz bir kitabı başında siz de bırakmayın. Devam edin okuyun, bitirin yine sevmeyin size kalmış tabi ki ama en kötü gördüğünüz kitap bile size bir şeyler katar diye düşünüyorum.

5-Aynı zamanda en fazla kaç kitap okuyabildiniz?
Ben bunu yanlış buluyorum. Bu nedenle bir kitaba başlayıp bitirmeden başka bir kitap elime almam. Elimdeki kitabı sindire sindire altını çize çize okurum. Kitap okumak sayıyla olacak iş değildir zaten değil mi? 15 kitap okusanız da aynı anda bir şey anlamadıktan sonra elinizde aslında hiç kitap kalmaz yani boşa geçen zaman hariç.

6-Kendinizi bulduğunuz kitap karakterleri ve nedenleri?
Ben Milena’ya Mektuplar adlı kitabın baş kahramanı olan Milena’da buldum kendimi. Nedeni ise asıl konusu aşkta olsa aslında bir çok şeyle savaşıp hayat mücadelesi veriyor ve kalbinde büyük bir yükle yaşıyor. Aynı zaman da bir hastalıkla mücadele ediyor yıllardır. Bu bana hayatta daima pes etmemek gerektiğini öğretiyor.

7- Kitap ayracı haricinde kitap arasına ne koyarsınız?
Kalem, gül, yaprak, toka, kulaklık, kalemlik ve bazen de kartona anlamlı yazılar yazıp kesip koyardım. Bazen kitap arasına kitap koyarım 😂😂. Eminim vardır böyle herkesin koyup ilginç bulduğu şeyler. Sizin de böyle ilginç olduğunu düşündüğünüz kitap ayracınız varsa bilmek isterim :)

8- Bir yazarla arkadaş olma fırsatınız olsaydı, hangi yazar olmasını isterdiniz?
Hımmmm :))  En sevdiğim yazarlar Tolstoy, Franz Kafka , Stefan Zweig, Sabahattin Ali ve Freud’tur. Şansım olsa  hepsiyle arkadaş olmak isterdim. Fakat bir tane seç derseniz karar vermek oldukça zor olsa da Stefan Zweig derdim. Belki arkadaş olsak intihara meyilinden vazgeçip hayatı sevdirebilirdim 😂😂  ya da tersi olup o beni intihara sürüklerdi. Nasıl olurdu bilemem fakat bu halinin sebebini ve neler yaşadığını birebir anlayıp şahit olabilirdim. Ayrıca bu kadar eşsiz yazıları nasıl yazdığına da tanıklık etmiş olurdum.

Bir garip kitap miminde yer alan sorular bu kadardı. Benim için okuması da, kendi adıma yazıp, cevaplaması da çok eğlenceli oldu. Sorular gayet güzel ve ilgi çekici diye düşünüyorum. Umarım sizler de okurken severek ve zevk alarak okursunuz. Başta da dediğim gibi sizler de dilediğiniz gibi bu mimle ilgili yazabilir, soruları cevaplayabilirsiniz. Daha nice mim yazıları yazmak dileğiyle. Sevgiyle kalın..

36 Yorumlar

  1. ay iyi olurdu valla zweig daha büssürü hoş kitap yazardıııı :)

    YanıtlaSil
  2. Cevaplarınız çok güzel ve anlaşılır olmuş. Kürk Mantolu Madonna'yı seven daha niceleri var sanırım. Dikkatimi çeken şey ise son 5 yılda yaklaşık 400 kitap okumuş olmama rağmen henüz bir Freud kitabı okumamış olmam. Önerdiğiniz bir tane kitabı var mı? Yani şu kitabıyla başlasan daha iyi olur dediğiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bilinçaltı kitabını önerebilirim.

      Sil
  3. Güzel ve samimi cevaplar...

    YanıtlaSil
  4. Ah Milena! Ne kadar şanslı olduğunu bir bilsen, senin kadar sevilemeden ölüp gideceğim. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Kitap arasına kitap koymak çok fantastik :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de aynı anda birden fazla kitap okuyamam, benim ki düzen takıntısından:) biri bitip diğerinin başlaması gerekiyor. Kürk Mantolu Madonna'yı bende çok severim. Elinize sağlık güzel bir mim olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de o şekilde okunmamalı zaten.Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Mimin çok güzel olmuş. Zevkle okudum. Kitaplar ile ilgili mimler güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir mim olmuş. Kitaplar arasında okuyamadığım yarım kalan bir sürü kitap var...

    YanıtlaSil
  9. Yine harika bir yazı daha. Böyle devam etmen dileğiyle. Bende genellikle kitap arasına gül veya anlamlı sözler koyuyorum.

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel cevaplar böyle! Tam da sizden bekleneceği gibi çok hoşlar! :)
    Ellerinize sağlık. Sizi daha fazla mimde ve yazılarda görmek dileğiyle koskocaman sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  11. Zweig'i bende çok severim. Keyifle okudum ellerinize sağlık. İzlemedeyim sizi. :)

    YanıtlaSil
  12. Hello ! Great post, love your blog :)
    I am following you and invite you to me
    https://milentry-blog.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Kitap okurken kişileri, mekanları vs. kafamızda tasarladığımız hayal dünyası çok güzel ve benim kitapları sevme sebebim. Yazıları takipteyiz :).

    YanıtlaSil
  14. Aynı anda birden fazla kitap okumak pek sağlıklı olmuyor. Ben de şuan 2 kitap okuyorum aynı anda ama önermiyorum:)Odaklanmakta sorun yaşıyorum veya biri yarım kalıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle öyle. Bitirilse bile geride okumuş olmak için okuduğunuz kitap kalır bir şey anlayamazsınız.

      Sil
  15. Gerçekten de soruları güzel seçilmiş bir mimdi bu. Ve sizin cevaplarınız da çok samimi ve açıklayıcı olmuş:)

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel yine farklı bir mim cevaplarda güzel :) bir ara herkes bir mim çıkarıyordu o ara biraz soğudum ama bu güzelmiş kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. 5 sorun cevabı çok mantıklı kesinlikle katılıyorum.

    YanıtlaSil
  18. Yine güzel bir mim ve bu mimi de yapmak istiyorum :)
    Ayrıca size katılıyorum, kitap okumanın sayılarla alakası yok. Sayılara odaklanmadan okunmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Evet kesinlikle öyle olmalı.

      Sil
  19. Süslü ve ağdalı ifadelerle edebiyat parçalamadan cevaplanmış doğal, samimî, sade ve net bir yazı. Zihninize sağlık, kaleminize kuvvet...

    YanıtlaSil
  20. Blogunuzda bir siir yayınlamak isterim. Blogumda iletişime gecebilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski